Volgende bericht»

Deel dit bericht op

Google begint uitrollen sitenamen en geüpdatete favicon logo’s in zoekresultaten

Google is begonnen met het uitrollen van wat zij “site names” noemen in de mobiele zoekresultaten. Sitenamen zullen zichtbaar zijn, in tegenstelling tot enkel de URL boven de zoekresultaat. Met de sitenaam kondigde Google ook aan dat de grootte en vorm van het favicon, naast de sitenaam en URL van het zoekresultaat zal worden weergegeven. Onder dit artikel hebben wij een voorbeeld van hoe dit er uit ziet.

Beschikbaarheid:

Sitenamen zijn momenteel beschikbaar voor de mobiele zoekresultaten van Google in het Engels, Frans, Japan en Duits. De komende maanden zal Google dit uitrollen naar andere talen. Wij zagen dat Google dit enkele weken geleden al testen. Ons viel op dat mondjesmaat de Nederlandse markt ook wordt ondersteund. Zie hieronder het voorbeeld voor MB-Online.

Beheer van sitenamen:

Google Zoeken gebruikt een aantal manieren om de sitenaam te identificeren legde Google uit. Als je wil, kun je gestructureerde gegevens op je startpagina gebruiken om naar Google te communiceren wat de sitenaam voor je site moet zijn. Google heeft hiervoor specifieke documentatie vrijgegeven.

Favicon upgraden:

Het wordt door Google aangeraden om de documentatie voor favicons opnieuw te bekijken voor de vernieuwde best practices. Ook raadt Google je aan om een favicon van minimaal 48px op te geven en de huidige favicon richtlijnen te volgen.

Advertenties:

“Site names” komt ook naar advertenties, dit houdt in dat de grootte van de sitenaam, favicons en ook het advertentie label duidelijker zullen zijn in de mobiele zoekresultaten. Het label “Gesponsord” zal google ook uitrollen naar de mobiele zoekresultaten, deze vervangt officieel het label “Adv.” van januari 2020.

Waarom deze verandering?

Google geeft aan dat deze wijziging bedoeld is om nog meer informatie te weergeven over de sites die je ziet. Hierdoor ben je sneller zeker van de websites die je gaat bezoeken.

Waarom houden wij ons hiermee bezig?

Bij elke vernieuwing en wijziging in Google Zoeken en het ontwerp van de zoekresultaten, kunnen invloed hebben op hoe gebruikers klikken. Wij raden aan om de klikfrequentie bij te houden in Google Search Console en bij te houden of je wijzigingen dient aan te brengen in je sitenaam en/of favicon. Hiermee kun je verbeteringen aan brengen, afgestemd op de klikfrequentie vanuit Google Zoeken.

Kun je hulp gebruiken?

Mocht deze verandering enige hulp vereisen, dan staan wij, van MB-Online, voor je klaar. Stuur ons gerust een bericht. Dit is volledig vrijblijvend. Wij staan je graag te woord!

Deel dit bericht op
Volgende bericht»

© MB-Online.nl | Alle rechten voorbehouden | KvK nummer 85326852 | Cookies | Privacy