Beeldextensies in zoekadvertenties met Google Ads

Deel dit bericht op

Ben jij ook al afbeeldingen tegengekomen bij de zoekresultaten op Google? Dat kan! Met beeld extensies – ook wel image extensions genoemd – kun je nu relevante en aantrekkelijke afbeeldingen laten zien bij je tekstadvertentie. Naast Google Shopping is dit nu de 2e optie om op de Google pagina afbeeldingen te tonen. Dat maakt deze extensie uniek! Lees snel verder voor meer.

Google tekstadvertenties zijn in de loop der jaren aangevuld met advertentie-extensies zoals:

  • Sitelinks
  • Highlights
  • Website informatie
  • Lead formulieren
  • Oproep

Hiermee kun je als adverteerder jouw advertentie uitbreiden om beter op te vallen tussen de concurrentie. En nu is er dus ook de beeldextensie. Sinds kort is het mogelijk beeldextensies in te schakelen. Hierdoor kun je naast je zoekadvertenties relevante afbeeldingen laten weergeven.

Wat is een beeldextensie?

Het toevoegen van beelden bij zoekadvertentie campagnes.

1.      Beeldextensies: zelf afbeeldingen toevoegen.

Met afbeeldingextensies kunnen adverteerders zelf afbeeldingen toevoegen aan tekstadvertenties. Op deze manier kun je de boodschap krachtiger maken en mogelijk de prestaties van tekstadvertenties verbeteren. Gebruikers zijn daardoor eerder geneigd om op de advertentie te klikken. Volgens Google zorgt het toevoegen van extensies in het algemeen voor een stijging van 10-15% van de CTR.

2.      Dynamische Beeldextensies: afbeeldingen van je website laten toevoegen.

Deze extensie werkt dynamisch, wat betekent dat relevante afbeeldingen van je landingspagina automatisch kunnen worden toegevoegd aan je tekstadvertentie, wanneer je deze optie hebt ingeschakeld.

Het is wel zo dat de door jezelf toegevoegde afbeeldingen altijd voorrang hebben op de dynamisch toegevoegde afbeeldingen.

Vereisten

Als je beeldextensies wilt gebruiken moet je volgens Google aan de volgende voorwaarden voldoen:

  • Het account moet een goede reputatie op het gebied van beleidsnaleving hebben.
  • U heeft een Google Ads-account in een in aanmerking komende branche of sub-branche. Gevoelige branches en sub-branches, zoals seksuele content, alcohol en kansspelen, komen niet in aanmerking voor beeldextensies.
  • Een Google Ads-account dat al meer dan 90 dagen actief is.

Richtlijnen

Je kunt maximaal 20 verschillende afbeeldingen uploaden die relevant zijn voor je zoekwoorden. Beeldextensies moeten voldoen aan de richtlijnen van Google voor advertentiemateriaal. Zorg ervoor dat je aan deze richtlijnen voldoet om afgekeurde advertenties te voorkomen.

Google deelt op de support website de volgende specificaties voor de afbeeldingen:

Praktische tips

Voeg 3 unieke afbeeldingen toe aan de extensie

Zorg voor een variatie afbeeldingen om de prestaties te maximaliseren.

Gebruik afbeeldingen in beide beeldverhoudingen

Gebruik zowel vierkante (1 x 1) als liggende afbeeldingen (1,91 x 1). Gebruik meer vierkante afbeeldingen omdat deze vereist zijn en makkelijker weer te geven zijn.

Gebruik relevante afbeeldingen

Zorg ervoor dat je afbeeldingen toevoegt die relevant zijn voor de zoekopdrachten waarvoor ze in aanmerking komen, de tekstadvertenties waarbij ze worden weergegeven en de landingspagina waarnaar de uiteindelijke URL verwijst. Afbeeldingen moeten, net als koppen en beschrijvingen, relevant zijn.

Maak de beeldextensie nuttig

Met afbeelding kun je unieke pluspunten visualiseren om gebruikers aan te zetten tot actie.

 

Kosten

Wanneer iemand op je beeldextensie klikt, worden er kosten in rekening gebracht op basis van CPC. De afbeeldingen in je beeldextensie zijn klik baar en hiervoor wordt dezelfde CPC gebruik als bij een klik op de kop van de advertentietekst.

 

Conclusie

Beeldextensie zijn een verrijking van de tekstadvertenties die het mogelijk maakt om je met beelden te onderscheiden van concurrenten. Vooral nu het nog niet veel gebruikt wordt door adverteerders is het interessant om hiermee te starten. Als jouw advertentie de enige is met een aantrekkelijke afbeelding is de kans natuurlijk veel groter dat er op jouw advertentie geklikt wordt.

Deel dit bericht op

© MB-Online.nl | Alle rechten voorbehouden | KvK nummer 85326852 | Privacy